Thursday, May 14, 2009

Sukan PBBM 09 - bhg 8

LAPORAN: HARI KEEMPAT KEJOHANAN

Hari ke-4 kejohanan, acara yang disertai oleh MPOB hanyalah futsal lelaki (veteran) peringkat pusingan ke-2, dan juga boling kategori foursome.
Unyuk pusingan ke-2, pasukan MPOB telah diundi bertemu pasukan UUM. Perlawanan berlangsung seimbang. Sehingga wisel penamat, keputusannya ialah, 1-1. Penentuan sepakan penalti dijalankan untuk mencari pemenang. Akhirnya, dengan semangat juang yang tinggi, dan keinginan yang berkobar-kobar untuk ke peringkat suku akhir, pasukan MPOB berjaya memenangi penentuan sepakan penalti dengan keputusan 3-1. Satu pencapaian yang sungguh membanggakan.
Untuk perlawanan peringkat suku akhir, MPOB bertemu pasukan UNIMAP. MPOB bermula agak perlahan sehingga ketinggalan 2-0 pada separuh masa pertama. Bermula separuh masa kedua, MPOB mula meningkatkan permainan, namun, UNIMAP berjaya menambah 2 gol lagi menjadikan kedudukan 4-0. Satu keadaan yang sukar untuk pasukan MPOB. Namun, MPOB tidak patah semangat. Pada hujung permainan, MPOB berjaya menjaringkan 2 gol untuk menjadikan kedudukan 4-2. MPOB mencuba untuk menambah jaringan, namun, UNIMAP berjaya bertahan dan, kedudukan 4-2 kekal sehingga ke wisel penamat. Walaupun MPOB gagal ke separuh akhir, kejayaan layak ke perlawanan suku akhir cukup membanggakan memandangkan, pasukan futsal lelaki (veteran) hanya berlatih bersama untuk beberapa hari sebelum kontinjen bertolak ke Langkawi. Tahniah pasukan futsal lelaki (veteran).

*****untuk acara boling, laporan dari lapangan tidak diterima.

1 comment:

  1. tahniah MPOB..

    dari
    http://boyaijau.blogspot.com
    unimap

    ReplyDelete