Thursday, May 7, 2009

Sukan PBBM 09 - bhg 3

LAPORAN: HARI BERTOLAK

Pada jam 9.00pm, semua atlit berkumpul di kawasan parking berdekatan balai pengawal. Selepas memasukkan beg-beg dan barang-barang yang perlu dibawa kedalam bas, semua atlit berkumpul dibawah cahaya lampu neon,untuk mengaminkan do'a yang dibacakan oleh, Tn. Hj. Omar Kamal. Selepas itu, semua atlit masuk kedalam bas, dan bersedia untuk bertolak.
Tepat jam 9.20pm, bas C merupakan bas pertama yang bertolak. Diikuti oleh bas B, seterusnya bas A.
Pada jam 11.30pm, kami semua berhenti rehat dikawasan rehat Tapah, Perak. Disini, kelihatan kontinjen-kontinjen dari agensi-agensi badan berkanun yang lain seperti Felda(yang memakai track-suit yang sama seperti kita), FRIM, DBP dan Finas turut berhenti rehat. Selepas berehat selama lebih kurang 45minit, kami meneruskan perjalanan yang masih jauh.
Jam 3.00am, kami sekali lagi berhenti rehat. Kali ini, dikawasan hentian Gurun, Kedah. Selepas berehat selama 30minit, kami sekali lagi meneruskan perjalanan.
Tepat jam 5.00am, bas C telah sampai di jeti Kuala Perlis. Diikuti dengan bas-bas yang lain. Semua atlit berkampung di terminal feri sementara menunggu feri pertama ke Pulau Langkawi. Tepat jam 8.00am, kami semua menaiki feri menuju ke Pulau Langkawi. Namun, kami hanya memulakan perjalanan lebih kurang 1jam kemudian. Perjalanan berjalan lancar dengan cuaca yang baik. Lebih kurang jam 10.00am, feri tiba di Jetty Point, Langkawi.
Selepas itu, semua pengurus pasukan bergegas ke acara taklimat pengurus pasukan bersama penganjur. Bagi atlit-atlit lain, mereka semua menuju kearah tempat kediaman yang telah ditempah.

Tn. Hj. Omar Kamal sedang membacakan do'a


semua atlit bersama-sama mengaminkan do'a
yang dibacakan



berehat di hentian Tapah


penumpang bas C menjadi antara yang awal tiba di terminal
feri Kuala Perlis



kontinjen-kontinjen lain yang turut menunggu
feri ke Langkawi



atlit-atlit MPOB berstur untuk masuk kedalam
feri



didalam feri

No comments:

Post a Comment