Sunday, May 10, 2009

Sukan PBBM 09 - bhg 5

LAPORAN: HARI PERTAMA KEJOHANAN

Pada 29/04/09, semua acara yang dipertandingkan berlangsung, kecuali boling, golf, futsal wanita dan treasure hunt(MPOB tidak menyertai acara ini).
Untuk sesi pagi, pasukan bolasepak memulakan perlawanan seawal jam 8.30am. Perlawanan pertama untuk kontinjen MPOB, merangkap perlawanan pertama dalam kejohanan sukan PBBM 09 ini. Perlawanan berlangsung di Stadium Langkawi.
Selain bolasepak, pasukan bolajaring, futsal lelaki(veteran), tenis, dart, pingpong dan karom turut memulakan misi.
Pasukan bolasepak berjaya memenangi perlawanan pertama apabila berjaya menewaskan pasukan CIDB dengan keputusan 2-1. Gol-gol pasukan MPOB telah dijaringkan oleh Khairul Anuar dan Fairus.
Pasukan futsal lelaki(veteran) turut berjaya memenangi perlawanan pertama. Namun, pasukan MPOB tidak perlu memerah keringat kerana, lawan untuk perlawanan pertama iaitu BKRM tidak berjaya menghadirkan diri setelah 5 panggilan dibuat oleh pihak urusetia. Dengan itu, Pasukan MPOB diisytiharkan sebagai pemenang dengan keputusan 3-0.
Paukan karom juga membawa khabar gembira untuk kontinjen MPOB apabila berjaya menang keatas pasukan ................ dengan keputusan 4-1.
Kecemerlangan kontinjen MPOB diteruskan dgn pasukan tenis berjaya menewaskan pasukan USM dgn keputusan 3-2. Kategori perseorangan lelaki, dan 2 acara beregu lelaki berjaya memberikan 3 mata buat pasukan MPOB namun, perseoranagn wanita dan beregu campuran gagal memberikan mata untuk pasukan. Tetapi, dgn keputusan 3-2, sudah mampu untuk memberikan kemenangan kepada MPOB.
Paukan dart turut menang dlm perlawanan pertama mereka dgn menewaskan pasukan MARDI.
Pasukan pingpong turut menang keatas pasukan lawan.
Pasukan bolajaring pula mengalami kekalahan untuk perlawanan pertama apabila tewas kepada pasukan MSN dgn jumlah jaringan................
Untuk sesi petang pasukan futsal lelaki(veteran) meneruskan rentak kemenangan apabila berjaya menewaskan pasukan UIAM dengan jaringan 2-1. Dgn keputusan ini, pasukan MPOB telah layak ke pusingan ke-2.
Namun, pasukan dart gagal untuk mendapatkan kemenangan apabila tewas kepada DBKL. Tidak dinafikan, yang pasukan DBKL adalah satu pasukan yang kuat dan, rekod perlawanan antara MPOB vs DBKL, semuanya berpihak kepada DBKL. Namun, semua atlit telah mencuba sedaya upaya mereka.
Kesimpulannya, untuk hari pertama, prestasi pasukan MPOB amat memberangsangkan. Tahniah!!!!

pasukan bolasepak


pasukan futsal lelaki (veteran)


pasukan dart


pasukan bolajaring


pasukan karom


pasukan tenis


pasukan pingpong



No comments:

Post a Comment