Wednesday, July 29, 2009

Badminton

Satu Kejohanan Badminton Tertutup MPOB 2009 akan diadakan pada 8-9 Ogos 2009, bertempat di gelanggang badminton, Dewan PMS, Ibu Pejabat MPOB.

Terdapat 6 kategori yang dipertandingkan iaitu:
1- Perseorangan Lelaki
2- Perseorangan Wanita
3- Beregu Lelaki
4- Beregu Wanita
5- Beregu Campuran
6- Beregu Veteran Lelaki ( berumur 40 tahun keatas pada 1 Ogos 2009 )

Syarat Pertandingan:
1- Pertandingan dijalankan secara kalah mati.
2- Yuran penyertaan sebanyak rm5 setiap seorang bagi setiap acara dan, bayaran hendaklah dibuat kepada bendahari kejohanan, En. Mohd Kamal Mat Jusoh ( ext: 4976 )
3- Pertandingan dijalankan mengikut Undang-undang dan Peraturan BAM.
4- Penyertaan tidak terhad namun, seseorang peserta itu hanya boleh menyertai secara maksimum 4 kategori acara yang dipertandingkan mengikut kelayakan.
5- Pemain yang disenaraikan sebagai 'seeded player' tidak dibenarkan berpasangan sesama sendiri untuk acara beregu lelaki. Senarai pemain itu ialah:
  • Asriza Omar
  • Khairul Anuar Kamis
  • Che Johari Mamat
  • Mohd Kamal Mat Jusoh
  • Erhan Abd Hak
  • Khairul Anuar Abd. Rahman
  • Idros Sidek
  • Borhanudin Sutan Buyong
6- Keputusan pengadil adalah muktamad dan tidak dibenarkan membuat sebarang bantahan.
7- Hadiah-hadiah disediakan kepada semua pemenang.
8- Pemenang kejohanan akan dipilih mewakili MPOB dalam kejohanan-kejohanan yang akan diseratai oleh MPOB dan Pesta Sukan KPPK 2010 yang akan datang.
9- Ahli KSSM ( HQ, Wisma Sawit dan juga Stesen Penyelidikan UKM ) yang berminat hendaklah mengisi borang penyertaan dengan lengkap ( boleh didapati melalui iklan kejohanan di papan kenyataan setiap bangunan atau melalui urusetia kejohanan iaitu En. Mohd Kamal Mat Jusoh ) dan mengembalikan kepada urusetia selewat-lewatnya pada hari Rabu, 5 Ogos 2009.
10- Pengundian perlawanan akan dijalankan pada 5 Ogos 2009, jam 4.30 petang bertempat di Pejabat CIU, tingkat 3, bangunan Inovasi, MPOB HQ.

****** pemain -pemain yang dikategorikan sebagai 'seeded player' ialah pemain-pemain yang pernah dan sedang mewakili MPOB.

No comments:

Post a Comment